De vegades els anuncis televisius ens ofereixen petites obres mestres. És el cas de la publicitat de Mastecard. Sorprèn veure com en tant poc espai de temps -tot just trenta segons- s´homenatja als símbols més emblemàtics de la cultura.
A través de la mirada imaginària infantil desfilen, tant personatges insignes de Cervantes, com obres artístiques de Gaudi i Picasso. Aquestes imatges es reforcen amb música del cançoner tradicional: Lorca, gran recopilador de cançons populars antigues, acompanya al piano a La Argentinita, la qual interpreta “Nana de Sevilla”.
La lectura més interessant de l´anunci –des d´un punt de vista cultural- és el poder de la fantasia dels menuts: eixe esperit creatiu que posseíem a la infantesa i que, dissortadament, anem perdent mentre ens fem majors. Una habilitat de veure mes enllà de les coses on es crea un món paral.lel on es viatja per uns llocs forjats d´il.lusió.
A través de la mirada imaginària infantil desfilen, tant personatges insignes de Cervantes, com obres artístiques de Gaudi i Picasso. Aquestes imatges es reforcen amb música del cançoner tradicional: Lorca, gran recopilador de cançons populars antigues, acompanya al piano a La Argentinita, la qual interpreta “Nana de Sevilla”.
La lectura més interessant de l´anunci –des d´un punt de vista cultural- és el poder de la fantasia dels menuts: eixe esperit creatiu que posseíem a la infantesa i que, dissortadament, anem perdent mentre ens fem majors. Una habilitat de veure mes enllà de les coses on es crea un món paral.lel on es viatja per uns llocs forjats d´il.lusió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada