Gelosia
Aquesta història és —a partir del complex triangle que formen el trio protagonista— una dissecció de la resposta emocional davant de la gelosia, a més d'una anàlisi detallada de les relacions personals. Ferran; especulador immobiliari i la seua dona Teresa van a passar un cap de setmana a Almeria, acompanyats d'Antonio; un arquitecte que és amic i company de feina del primer. Entre tots tres s'adverteix una interconnexió que va més enllà d'una simple relació d'amistat. Antonio és, per a la percepció de Ferran, l'element amenaçador, i per això recela del seu amic. Tant Teresa com ell s'adonen de la situació. L'—involuntari— joc comença amb els coquetejos de Teresa i Antonio, i amb el rol d'espia de Ferran, que prepara les condicions necessàries perquè tots dos es troben. Tot sembla sincer, encara que realment és impostat (la metafòrica perruca de Teresa) i la desconfiança és la que es fa càrrec de les circumstàncies. Amb una estètica modernista (fantàstica la fotografia de Luis Cuadrado), aquest film és una mena de road-movie, de western (l'onírica seqüència de la caça humana és magistral amb un blanc i negre difuminant-se) i de cosmopolitisme. Críptic i ple de contrastos (la sofisticació dels joves xoca amb l'antiquat de la tia i la seua fixació religiosa), Stres es tres, tres es una torbadora i reflexiva cinta que val la pena veure. Potser l'estrés del títol provinga de la societat de consum en una Espanya oberta a la modernització, però el pes específic està en la gelosia, eixa gelosia (auto) destructiva i consubstancial a l'espècie humana.
STRESS ES TRES, TRES. 1968. España. Color. 90 Min.
Direcció: Carlos Saura
Intèrprets: Geraldine Chaplin, Juan Luis Galiardo, Fernando Cebrián, Porfiria Sanchiz, Fernando Sánchez Polack, Humberto Sempere, Charo Soriano
Intèrprets: Geraldine Chaplin, Juan Luis Galiardo, Fernando Cebrián, Porfiria Sanchiz, Fernando Sánchez Polack, Humberto Sempere, Charo Soriano
Guió: Carlos Saura, Angelino Fons
Música: Jaime Perez
Fotografia: Luis Cuadrado
Música: Jaime Perez
Fotografia: Luis Cuadrado
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada