dimarts, 31 de març del 2009

(3) GRAN TORINO, de Clint Eastwood [2009]

Clint Eastwood en plena forma
Van ser eixos desconeguts. Sí, aquella gent que la prejutjava com a bàrbara. Una banda d'indesitjables amb l'únic objectiu d'usurpar-nos aquesta terra que ens pertany i canviar-nos uns costums forjats al llarg de la història.
El més esperat és que hagueren sigut la meua família o els meus acostats. Però no. Van ser ells, els meus forans veïns, els qui van aconseguir traure el millor de mi. Eixe potencial latent que sempre vaig tenir. Una força interior mai no demostrada que a causa de les meues erràtiques accions i els meus traumes de joventut va quedar ancorada en els fons del meu esperit.
Per això us vaig oferir la vida. Per això et vaig donar el meu bé més preat.

GRAN TORINO. 2008. USA. Color
Direcció: Clint Eastwood
Intèrprets: Clint Eastwood, Christopher Carley, Bee Vang, Ahney Her, Brian Haley, Geraldine Hughes, Dreama Walker, Brian Howe, John Carroll Lynch
Guió: Nick Schenk
Fotografía: Tom Stern
Música: Kyle Eastwood y Michael Stevens