dilluns, 1 de gener del 2018

(3) L'ARRIBADA (ARRIVAL), de Denis Villeneuve (2016)

Comunicació i entesa
El més interessant de L'Arribada és la quantitat d'elements que van apareixent al llarg de la trama. Tot i que el punt de partida és l'aparició de misterioses naus extraterrestres, -amb les quals, de fet, es podria jugar amb una història purament alienígena-, en realitat no suposa l'únic eix central del film sinó que representa un punt d'inflexió per abordar reflexions molt més profundes a través d'un acostament molt ben elaborat. D’aquesta manera, podríem citar, entre altres, com a conceptes subjacents: la comunicació amb els seus vessants verbal, no verbal i escrita, els malentesos, la precipitació en les conclusions que poden portar a una guerra, la histèria col·lectiva, la cooperació, les emocions, el llenguatge i la seua influència en el nostre cervell, etc.
És molt intel·ligent l’utilització de l’espai-temporal que realitza el director mitjançant els temps present i futur, això és, la connexió existent entre la història principal (present) amb les vivències que experimenta a través de la seua filla (futur), tot això sublimat per un tractament poètic que es plasma en unes imatges molt emotives i suggestives.

ARRIVAL (L'ARRIBADA). 2016. USA. Color.
Direcció: Denis Villeneuve
Intèrprets: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Sthulbarg, Mark O'Brien, Nahally Thibault, Pat Kiely.
Guió: Eric Heisserer (Novel·la: Ted Chiang)
Música: Jóhan Jóhannsson
Fotografia: Bradford Young


Crítiques de Denis Villeneuve en Rockmetratge:
Incendies (2011)